19th Ave New York, NY 95822, USA

Cazanele Dunării – un loc de mers în doi

Cazanele Dunarii, un loc atat de frumos, cum rar iti este dat sa vezi. Vei calatori mult in aceasta viata, in tara sau in afara, dar te vei intoarce aici si vei spune ca a fost printre cele mai frumoase locuri in care ai mers vreodata.

Gasesti aici tot ce-ti doresti – istorie, Dunare, padure, salbaticie, aer curat si cele mai frumoase pensiuni pe malul fluviului. Daca mergi in doi, ai si romantism cat cuprinde.

Drumul nu este scurt, asta m-a speriat si pe mine la inceput. Din Bucuresti, faci aproximativ 6 ore, dar odata ce ai ajuns la Drobeta-Turnu Severin incepe raiul. Cazanele Dunarii reprezinta o portiune de cativa kilometri din defileul Dunarii la trecerea prin Muntii Carpati si fac parte din Parcul National Portile de Fier. Imaginati-va, asadar, peisajul!

Din acel loc, oriunde ai privi, esti fascinat. O intindere de apa si multa verdeata, asta inseamna Cazanele Dunarii.

Cu siguranta vei opri de multe ori pe drum, ca sa faci poze, iar daca nu dai check-in pe Facebook, lumea te va intreba in ce tara esti.

Cazanele Dunarii a fost pentru mine si sotul meu o calatorie pe care am bifat-o in cuplu. Ne-am cazat la pensiunea Mraconia, spunem noi, cea mai frumoasa de pe-acolo si asta pentru ca aveam cam tot ce ne trebuie.

Gratar in curte, pentru ca sotului meu ii place mult sa gratareasca. Piscina in gradina, chiar langa Dunare si o mica plaja amenajata, cu sezlonguri, nisip si umbrelute.

Dimineata ne beam cafeaua pe terasa ori pe ponton, stateam la plaja si vizitam imprejurimile. Sunt multe locuri de vazut, la doar cateva zeci de kilometri de Cazanele Dunarii.

Noi am mers cu masina pana la Cascada Bigar, declarata cea mai frumoasa cascada din lume. Daca ati ajuns in zona, nu aveti cum sa n-o vizitati, sunt doar 100 km pana acolo.

Nu prea aveti unde innopta la Cascada Bigar, asa ca cea mai buna varianta ar fi sa va cazati in alta parte si sa mergeti doar s-o vizitati. Asa am facut si noi. Si primul gand la vederea ei a fost sa inotam in ea.

Ce sa facem daca ne place asa mult apa? Nu este un lucru permis sa faci baie in Cascada Bigar, dar nici ilegal. Probabil nu stiti cum suntem eu si sotul meu cand ne intra ceva in cap. Ne impingem unul pe celalalt in a face cele mai inedite si nebunesti lucruri.

Mai ales ca ne sta capul cam la aceleasi prostioare. Asa ca am plecat sa mancam ceva si ne-am intors la cascada Bigar seara, cand nu mai erau asa multi turisti. Si am sarit in apa. Imbracati.

Va intra clar in categoria „De facut o singura data in viata„. Ne-am schimbat in masina de hainele ude si ne-am intors la pensiunea Mraconia din Cazanele Dunarii.

Seara faceam gratar din peste proaspat, iar inainte de culcare o baie in piscina. Sunt putine pensiuni unde accesul in piscina este permis si dupa ora 20. Asa ca eu si sotul meu am profitat la maximum.

In Cazanele Dunarii exista doar cateva locuri in care se mananca bine – Pensiunea Ancora, Steaua Dunarii, Pensiunea Danubia. Asa ca va sugeram sa alegeti o pensiune unde aveti gratar in curte.

Cazanele Dunarii – Statuia lui Decebal

La cateva minute de pensiunea la care am stat se poate vedea Statuia lui Decebal, un basorelief imens, in apropiere de Orsova, intre localitatile Eselnita si Dubova. Reprezinta chipul lui Decebal si cea mai inalta sculptura in stanca din toata Europa.

Si pe malul sarbesc ai ce vizita. De aproape 2000 de ani exista o placa memoriala – Tabula Traiana, care a fost ridicata de imparatul Traian in cinstea victoriilor asupra dacilor. Cum va spuneam, istoria domneste prin locurile astea.

Doar ca trecerea pe celalalt mal nu se poate face atat de simplu, cu barca si cu buletinul. Controalele s-au inasprit. Asa ca… fara Tabula Traiana.

Cele doua monumente se pot vedea cel mai bine din barca. Oricum, ar fi si pacat sa mergeti pana la CAZANELE DUNARII si sa nu va luati o plimbare cu salupa pentru 30 de lei.

Sincer, nu stiam ca in tara noastra exista asa ceva. Inchid ochii si inca mai simt linistea de acolo.